fbpx

Fundacja Citi Handlowy i Youth Business Poland dla pozytywnego wpływu

Odpowiedzialność społeczna firm, ich pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo, zrównoważony model biznesowy, innowacyjność czy potencjał rynkowy – to obszary, które coraz częściej królują na salonach biznesowych oraz w kuluarowych rozmowach o wpływie biznesu na świat.

Coraz częściej czytamy o innowacyjnych przedsiębiorcach i odpowiedzialnie społecznie startup-ach, ale co to tak naprawdę oznacza? Jak to wpływa na naszą społeczność? Czy przyczynia się tylko do rozwoju Mazowsza, a może jednak ma pozytywny wpływ na całą ziemię?

Niektóre startupy chcą po prostu „zmieniać świat”. Podobnie też takie organizacje jak Fundacja Citi Handlowy, która była partnerem programu akceleracyjnego Mazovian Startup.
Fundacja od lat pomaga w rozwoju innowacyjnych projektów w zakresie edukacji finansowej i przedsiębiorczości.
W ramach programu Mazovian Startup organizowanego przez Youth Business Poland we współpracy z Województwem Mazowieckim wspiera wzrost innowacji w regionie. W Mazovian Startup mentorzy Fundacji z Citi w Polsce dzielili się swoimi doświadczeniem i wiedzą z przedsiębiorcami. Pomagali także w wyłonieniu najlepszych.

Fundacja wspólnie z Youth Business Poland zorganizowała dla uczestników akceleracji, m.in. tzw. “Mentoring Round Table”, który odbył się, w formule online, 17 listopada 2021 r.
Mentorzy z Citi – Ewa Olsza, Piotr Brzozowski, Tomasz Ćwiąkała, Paweł Mazur i Igor Noremberg – którzy wzięli udział w spotkaniu to doświadczeni liderzy, którzy wspierają przedsiębiorstwa społeczne tworzone przez migrantów, Fundację Avalon i młode biznesy. Posiadają doświadczenie w komunikacji i promocji, sprzedaży czy negocjacjach handlowych, jak również z zakresu budżetowania, zarządzania projektami i ludźmi.

 

  • Głęboko wierzymy, że nasze działania wspierające rozwój przedsiębiorczości wśród młodych to paliwo dla postępu społecznego i gospodarczego w Polsce. W projekcie Mazovian Startup spotkaliśmy wyjątkowych ludzi, bo tych, którzy nie tylko chcą rozwijać biznes, ale też żyć odpowiedzialnie. Dlatego na nowo definiują konkurencyjność i tworzą firmy, które mają odpowiadać na aktualne wyzwania społeczne i środowiskowe na świecie. Potrzeba nam takich liderów zmiany i cieszymy się, że nasi mentorzy mogą być częścią ich historii. – mówi Dorota Szostek-Rustecka, prezes Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga
  • Youth Business Poland wspiera przedsiębiorczość w Polsce już od 13 lat. Pozwala nam to patrzeć z szerszej perspektywy, jak zmienia się podejście młodych innowatorów, którzy widząc potrzeby zmieniającego się świata, potrafią swoje pomysł przekuć w nowatorskie projekty. Z roku na rok zauważamy, że coraz więcej młodych osób próbuje rozwiązać problemy środowiskowe i żywieniowe tworząc innowacyjne i ekologiczne rozwiązania.
    Dzięki takim programom jak Mazovian Startup oraz współpracy z Fundacja CITI Handlowy, wspólnie możemy dać wsparcie wyjątkowym firmom, które mają pozytywny wpływ na nasze środowisko –  mówi Adrian Migoń, CEO Youth Business Poland

Mazovian Startup skierowany jest do odpowiedzialnych społecznie startupów. Celem programu jest wsparcie nowatorskich przedsiębiorców w zweryfikowaniu ich modelu biznesowego oraz rozwoju i skalowaniu ich działalności.

Do II edycji programu zgłosiło się ponad 135 zespołów, z których do konkursu zakwalifikowano 32 odpowiedzialne społecznie projekty. Proces akceleracji trwał ponad 6 miesiące, podczas których uczestnicy otrzymali wsparcie merytoryczne, pomoc w rozwoju startupu, szansę na pozyskanie inwestora, promocję biznesu w mediach oraz dodatkowe spotkania z ekspertami.
Podczas Semi Demo Day wybrało 12 projektów biznesowych, które otrzymały kolejne warsztaty z mentorami aby jeszcze lepiej rozwinąć projekt. 

14 grudnia mieliśmy okazję zobaczyć projekty biznesowe uczestników na konkursowym Demo Day [link], podczas którego trzy najlepsze otrzymały nagrody pieniężne o łącznej wartości 75 000 zł oraz wręczono nagrody dodatkowe od partnerów. 

 

Wśród zwycięzców są:

  • BreadPack i ich ekologiczne, jadalne naczynia, które są jednocześnie pyszną przekąską,
  • The Compass – aplikacja dla osób niewidomych, która działa jak nawigacja samochodowa, dodatkowo wskazując przeszkody oraz działa z dużą dokładnością 
  • marka The Alternation, która tworzy wysokiej jakości odzież z materiałów pozyskiwanych z odzieży używanej.

Dodatkowe wyróżnienia zostały przyznane dla:

  • Bez ości – vegan fish za szerzenie idei promocji fleksitarianizmu poprzez serię produktów, które są zamiennikami tradycyjnych potraw z ryb, w wersji wegańskiej 
  • Karmnik – sklepu z lokalnym naturalnym jedzeniem, który z powodzeniem wspiera coraz ważniejszy obszar regionalnej suwerenności żywnościowej.