fbpx

YES! – Young Entrepreneurs Succeed!

YES! – Young Entrepreneurs Succeed!

Dla tych, którzy na nowe wyzwania odpowiadają „YES!”, mamy coś wyjątkowego. Program YES! – Young Entrepreneurs Succeed! skierowany do chcących się rozwijać młodych ludzi. Jeśli masz do 29 lat, chcesz spróbować swoich sił w rozwoju firmy, lub szukasz pracy, to ten projekt jest dla Ciebie ! 

W ramach programu YES! organizujemy intensywny miesięczny kurs rozwoju przedsiębiorczości wypełniony praktyczną wiedzę potrzebną do rozwoju firmy. Dla uczestników przewidziane jest 6  profesjolanych warsztatów prowadzonych przez doświadczonych specjalistów i praktyków biznesu. 

Dodatkowo dla wybranych uczestników możliwość skorzystania z 6-miesięcznego  mentoringu biznesowego, oraz coaching wspierający osoby młode w rozwoju firmy.  Kolejnym bardzo istotnym elementem projektu jest też pomoc w pozyskaniu finansowania.

Nie czekaj i już dziś zgłoś swój udział!

Program jest realizowany w ramach międzynarodowego projektu Scaling trust-based partnership models to recharge youth entrepreneurship: Supporting underserved communities with innovative entrepreneurship support instruments (TPM-RYE). 

Partnerem Polskiej edycji programu jest Urząd Pracy m.st. Warszawy.

YES! – Young Entrepreneurs Succeed! - konferencja w Polsce

Korzyści z udziału

CO MOŻESZ ZYSKAĆ?

  • Wypracujesz i rozwiniesz swój pomysł biznesowy dzięki współpracy z mentorem oraz otrzymasz dodatkowe doradztwo finansowe w początkowej fazie biznesu.
  • Stworzysz wizję siebie, swojej firmy i celów, które chcesz zrealizować. Przy wsparciu profesjonalnego mentora biznesowego wytyczysz drogę swojej kariery.
  • Stworzysz Model Biznesowy swojej przyszłej firmy, zdobędziesz umiejętności biznesowe, poznasz strategie prowadzenia firm.
  • Dowiesz się jak budować stabilny i skalowany biznes.
  • Będziesz pracować w grupie 20 przyszłych przedsiębiorców, z którymi możesz wymieniać wiedzę, doświadczenia, usługi a nawet… budować zespól lub wspólnie rozwijać nowe projekty.
  • Dowiesz się od czego zacząć efektywne działania marketingowe, nauczysz się zasad skutecznej sprzedaży i zyskasz szansę promocji swojego biznesu.

Szczegóły programu

TEMATY WARSZTATÓW i WEBINARÓW

Warsztat I – Doprecyzuj swój pomysł i stwórz model biznesowy

Warsztat II – Customer Development – zorientowanie na klienta

Warsztat III – Lean Startup i testowanie rozwiązań

Warsztat IV -Praktyczna sprzedaż w firmie

Warsztat V – Planowanie budżetu i finansowanie firmy

Warsztat VI- Pozyskiwanie dofinansowania na rozwój firmy

Warsztat VII- Digital Marketing

Warsztat VIII- Social Media w małej firmie

KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ?

  • Osoby w wieku 18-29, które szukają pracy i nie studiują.
  • Osoby, które szukają wsparcia w rozwoju własnej firmy
  • Osoby, które są na początku swojej przedsiębiorczej drogi lub wykonały już pewne kroki, w celu realizacji pomysłu biznesowego.

CO NALEŻY ZROBIĆ, ŻEBY ZGŁOSIĆ SIĘ DO PROGRAMU?

Aby zgłosić się do programu YES! należy dokładnie wypełnić Formularz zgłoszeniowy online oraz zapoznać się z Regulaminem Programu.

Jeśli masz jakieś pytania zadzwoń pod nr 22 100 20 51

REKRUTACJA TRWA do 28 marca 2021 r.

CZAS TRWANIA 

Program YES! startuje w marcu 2021 roku i trwa do sierpnia 2021 roku.

  • W ramach programu zrealizujemy 8 dwumiesięcznych kursów – aktualnie ruszamy już z V edycją!
  • Szkolenia odbywają się w Warszawie w dni powszednie w godzinach 9:00-17:00 lub on-line w godz. 9:00-15:00 (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19)
  • Szkolenia odbywają się między marcem a majem a proces mentoringowy trwa 6 miesięcy

MENTORING BIZNESOWY

Biorąc udział w warsztatach, zyskujesz szansę współpracy z mentorem, który przez 6 miesięcy może wspierać Cię w rozwoju Twojej firmy.

Spotkania będą odbywać się na bieżąco i pomogą przekształcić Twój pomysł w skalowany biznes.

Nasi mentorzy : www.ybp.org.pl/mentorzy

Zasady udziału

  • Jako organizacja mierzymy efektywność i jakość naszych działań i jesteśmy zobowiązani do przedstawienia efektów projektu i naszej działalności. Dlatego ważne jest aby uczestnicy brali udział w krótkiej ewaluacji prowadzonej podczas udziału w projekcie oraz długoterminowego pomiaru rozwoju firmy do 1 roku po ukończeniu projektu.
  • Angażowanie się i aktywne uczestnictwo w prowadzone aktywności takie jak: warsztaty i mentoring. Inaczej udział w projekcie nie będzie przekładał się na odpowiednie rezultaty.
  • Udział w programie YES! jest bezpłatny.

Informacje o warsztatach i prowadzących

WARSZTATY I SZKOLENIA:

  •  Doprecyzuj swój pomysł i stwórz model biznesowy

Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli okazję do sprecyzowania pomysłu swoje firmy. Dowiedzenia się na co zwrócić uwagę podczas rozwoju własnej firmy oraz jak stworzyć model biznesowy swojej firmy i jak generować innowacyjne rozwiązania. Warsztat jest pierwszym krokiem wdrażającym w metodę Lean Startup i Customer Development w oparciu o które prowadzony będzie program Kompas Przedsiębiorczości. Istotnym elementem warsztatu jest praca grupowa i informacje zwrotne czerpane do potencjalnych klientów i grupy.

Dlatego w prowadzeniu własnego biznesu ważne jest, aby szybko i skutecznie zweryfikować swój pomysł na biznes i umieć tworzyć produkty, które oferują unikalną wartość dla urzytkowników. Na całym świecie metodyka Business Lean Startup i Customer Development zmienia obecnie sposób w jaki tworzone oraz rozwijane są nowe produkty i usługi. Dlatego podczas warsztatu uczestnicy będą mogli w praktyce dowiedzieć się na czym ona polega oraz jak zastosować jej założenia do swojego biznesu.

TRENERZY:

Adrian Migoń

Można go nazwać “ojcem” wielu znaczących projektów biznesowych, z których skorzystało już ponad 600 firm. Jest przedsiębiorcą społecznym i ekspertem z zakresu przedsiębiorczości i mentoringu. Od 2008 roku wspiera początkujących przedsiębiorców w rozwoju ich firm poprzez działalność Fundacji Inkubator Technologiczny (FIT) i program Mentoringowy Youth Business Poland (YBP). Prezes Zarządu Fundacji Inkubator Technologiczny i Youth Business Poland. Tworzy i organizuje projekty akceleracyjne i mentoringowe dla startupów.

Prowadzi warsztaty i wykłady na temat przedsiębiorczości i rozwoju firmy. Aktywnie konsultuje i analizuje około 500 koncepcji biznesowych rocznie. Jest też doradcą, mentorem i członkiem jury wielu inicjatyw skierowanych dla początkujących przedsiębiorców i startupów

  • Lean Problem and Market definition

Warsztaty z zakresu “Lean Problem and Market definition” to praktyczne spotkanie, na którym uczestnicy dogłębnie analizują problem, który pragną rozwiązać swoim produktem lub usługą, a także projektują propozycję wartości dla sprecyzowanej grupy docelowej. Podczas warsztatów poznajemy pomocne kanwy i techniki badawcze, dzięki którym będziemy w stanie zebrać wartościowe informacje o potencjalnych klientach, lepiej zdefiniować swoją szansę rynkową, a także zaproponować atrakcyjną propozycję wartości.

Nasze myślenie opiera się na konieczności weryfikacji swoich założeń oraz szansy biznesowej, a także wykorzystanie tej wiedzy, aby jeszcze lepiej “dopasować się” z produktem lub usługą do swojej grupy docelowej. W zakres poruszanych zagadnień wchodzą także: pozyskiwanie wartościowych informacji o interesującym nas rynku, badania jakościowe i ilościowe, przegląd najważniejszych metod i kanw badawczych oraz praktyczne wskazówki jak krok po kroku przejść fazę analizy rynku a w tym: problemu, grupy docelowej oraz szansy biznesowej.

  • Lean Idea Validation

Ta część warsztatów skupiona jest wokół wnikliwego poznania procesu testowania swoich założeń biznesowych co do grupy docelowej, propozycji wartości oraz kształtu samego produktu czy usługi. Na zajęciach poznajemy jak w praktyce działa zwinna pętla “buduj-mierz-ucz się”, jakiego typu techniki walidacyjne pomogą nam szybko zweryfikować aktualne założenia oraz o czym pamiętać planując, realizując oraz oceniając wyniki testów walidacyjnych.  Uczestnicy poznają w pełni koncept MVP (Minimum Viable Product), planują własne eksperymenty, korzystając spośród nowo powstałych technik walidacji.

Cała forma ma wymiar praktyczny, a uczestnicy pracują na własnych pomysłach w oparciu o listę własnych ryzykownych założeń oraz preferowanych form zwinnego testowania.

Michał Reda

Cześć nazywam się Michał! Dd ponad 12 lat zajmuję się rozwijaniem i skalowanie produktów i usług zakorzenionych w świecie digital.

Rozwijałem i badałem platformy oraz aplikacje edukacyjne w 3 największych wydawnictwach edukacyjnych w Polsce. Budowałem własne start-up’y, w tym jeden dla funduszu inwestycyjnego. Miałem także możliwość wdrażania i skalowania e-commercowej marki suplementów prokognitywnych w formule Direct-to-Consumer (D2C) w inkubatorze innowacji USP Zdrowie.

W ciągu ostatnich lat aktywnie dzielę się wiedzą z zakresu badań, strategii i rozwoju produktów. Miałem możliwość współpracy zarówno z managerami i zespołami wdrażającymi innowację w korporacjach (T-mobile, Netia, Asseco, Avon, Grupa Pracuj), firmach technologicznych jak Netguru, Tidio, RedSky, HTD Health, czy Huuuge oraz firmach consultingowych jak Nielsen, Cognifide (Wunderman Thomson). Dotychczas miałem przyjemność przeszkolić i zainspirować ponad 200 managerów w Polsce oraz ponad 100 start up’ów w początkowej fazie rozwoju swojego pomysłu.

 Bartosz Janowicz

Ekspert i coach w zakresie metod rozwoju innowacji łączących Lean Startup (Bartek jest polskim ambasadorem Lean Startup) i z innymi metodami (Design Thinking, Customer Development oraz Agile). Pełni rolę szefa merytorycznego programów akceleracji łączących potrzeby korporacji z potencjałem startupów (programy Industry Lab oraz People Power). Mentor wielu startupów w programach inkubacji, akceleracji oraz skalowania, jak również mentor innowatorów społecznych.

Bartek pełni także rolę lidera obszaru Corporate Innovation – mocno wspiera korporacje w tworzeniu strategii innowacji, rozwoju kultury organizacyjnej opartej na zwinności i innowacyjności pracowników. Uczy pracowników korporacji startupowego podejścia do projektów, wsspiera rozwój innowatorów w korporacjach. Bartek ma także ponad 15-letnie doświadczenie w pracy po stronie HR w korporacjach (np. ING Bank, GE Money/BPH, CA EFL, Eaton) w roli doradcy zarządów ds obszaru People&Culture. Jest też jednym z niewielu certyfikowanych facylitatorów pracy zespołowej

  • Praktyczna sprzedaż w firmie

Masz już super produkt, ale nie masz klientów? Może namiętnie czytasz książki na temat sprzedaży? Dowiesz się jak budować wartościowe relacje w biznesie i czym jest prawdziwy networking, jak zaplanować lejek sprzedażowy by możliwie największa liczba klientów kupowała Twój produkt. Ze spotkania wyjdziesz z konkretnym planem kolejnych małych kroków do zbudowania sprzedaży, pod warunkiem, że będziesz tego chcieć i aktywnie uczestniczyć w zajęciach 🙂

Tomasz Szczęsny

Założyciel 4 innowacyjnych firm. Trener Strategii Błękitnego Oceanu (INSEAD, Francja). Członek kapituły sędziowskiej Polish National Sales Awards. Uczestnik World Business Forum (Nowy Jork). Kierował firmą wprowadzającą innowacyjne rozwiązania w obszarze B2B.

W swojej pracy zaczął dostrzegać schematy i podobieństwa oraz porządkować dane, które pozwoliły mu stworzyć model tworzenia innowacji, które łączą znane elementy w taki sposób, że powstaje nowy produkt. Autor książki Strategia 2w1. www.startegia2w1.pl

  • Digital Marketing od podstaw

Szkolenie wprowadzi Cię w świat marketingu online i dostarczy niezbędnej wiedzy i narzędzi do samodzielnego realizowania kampanii  reklamowych w internecie. W trakcie warsztatu skupimy się na kilku kluczowych obszarach marketingu online:

– Wprowadzenie do digital marketingu i planowanie kampanii online –  poznasz najważniejsze definicje i wskaźniki, które wykorzystywane są podczas planowania i rozliczania kampanii reklamowych w sieci. – Content Marketing – dowiesz się, po jakie rodzaje treści najchętniej sięgają użytkownicy internetu i jak je tworzyć, aby nakłonić odbiorców do kupowania  Twoich produktów lub usług.

– E-mail marketing – zdobędziesz wiedzę o najlepszych praktykach tworzenia e-mailingów oraz przećwiczysz projektowanie własnej kampanii e-mailowej.

– Search Engine Marketing – dowiesz się,  jak zadbać o wysoka pozycję Twojej strony www w wyszukiwarce Google i stworzysz własną kampanię w wyszukiwarce (Google Ads).

Monika Bartołd

Certyfikowana trenerka DIMAQ – Digital Marketing Qualification (IAB Polska, IAB Europe), wykładowczyni w Collegium Civitas, konsultantka e-marketingu.  Właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Digital Space.

Edukuje i pomaga organizacjom w obszarze budowania strategii marki i efektywnej komunikacji w świecie internetu.

W trakcie 20-letniej kariery zawodowej zdobywała doświadczenie e-marketingowe i menedżerskie w Grupie Onet-RAS Polska, Gazeta.pl (Agora S.A.), Gemius S.A., IDMnet Sp. z o.o. (ZPR Media Group).                          W latach 2017-2018 związana zawodowo z Internet Advertising Bureau Polska (IAB Polska), gdzie odpowiadała za koordynację merytoryczną prac grup roboczych oraz  współpracę z ponad 200 firmami z branży mediów zrzeszonymi w organizacji. 

Obecnie współpracuje z IAB Polska jako rekomendowana trenerka DIMAQ, a także odpowiada za merytorykę cyklu spotkań dla profesjonalistów digitalu – DIMAQ Voice.

Michał Trębicki

Z branżą digital marketingu związany od 2006 roku. Pracował dla największych sieci handlowych w Polsce (Smyk, Empik) gdzie odpowiadał za e-comerce oraz komunikację.

Przez 5 lat prowadził agencję digital współpracując przy projektach min. dla takich firm jak Oragne, czy Colian (oranżada Hellena). Tworzył dział e-commerce dla marki Atlantic. Przez 2 lata z ramienia Accenture pracował dla jednej z największych globalnych firm sektora FMCG realizując projekty z obszaru e-commerce. Obecnie zarządza działem e-commerce oraz digital w Netii.

  • Social media- promocja firmy na facebooku i instagramie

Celem warsztatu jest dostarczenie Wam konkretnych narzędzi i wskazówek jak prowadzić swój profil na Facebooku czy Instargamie oraz jak prowadzić płatne kampanie reklamowe z wykorzystaniem tych social mediów, nawet przy niskim budżecie.

Omawiane zagadnienia: Strategia komunikacji marki na Facebooku. Jakie są formaty w social media i które z nich angażują najbardziej? Jaką kreację wybrać do celu? Jak zrozumieć swoją grupę docelową? Jak monitorować konkurencję i nie powielać jej błędów? Zapoznanie z narzędziami: transparentność stron, Facebook Library, Pixel Helper. Budowanie kampanii – cele, targetowanie, geolokalizacja, grupy odbiorców, remarketing. PIXEL i analityka Facebooka.

Wiola Odalska

Social media specialist. Z zawodu dziennikarka. Swoją karierę zaczęła w największej telewizji informacyjnej w Polsce i jednej z największych w naszej części Europy. Była producentką telewizyjną, redaktorką social media „Faktów” TVN oraz portalu informacyjnego TVN24. Pracowała zarówno w małych Agencjach Social Media, jak i międzynarodowych korporacjach. Obecnie prowadzi własną agencję SociaLucky. W swojej działalności stawia na brak szablonów rozmów i pracy, bo marketing w mediach społecznościowych nie działa w sztywny sposób, a Internet nie ma końca. Social media to nie tylko jej praca, ale przede wszystkim – największa pasja. W ramach swojej działalności od listopada 2019 prowadzi otwarte szkolenia z zakresu digital marketingu i social media.

  • Planowanie budżetu i finansowanie firmy

Celem szkolenia jest poznanie podstawowych kategorii finansowych, takich jak inwestycja, przychody, koszty, zysk, marża a także zapoznanie z wymaganymi podatkami i ubezpieczeniami podczas prowadzenia firmy. Uczestnicy będą również mogli popracować nad konkretnymi case’ami i własnymi budżetami, tak aby nauczyć się płynnie zarządzać przepływami w firmie i lepiej rozumieć potencjalne koszty i zyski z działalności. Na spotkaniu omówione zostaną również źródła finansowania działalności i różne warianty działalności,w zależności od specyfiki branży.

Radosław Gasza

Ekspert w zakresie finansów i zarządzania. Był m.in. wykładowcą w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw UE w Poznaniu oraz dyrektorem nadzoru właścicielskiego Kulczyk Holding. Dyrektor Misji „Dobro Czynić”. Prowadzi działalność doradczą oraz szkoleniową. Przeprowadził setki szkoleń z zakresu finansów i  rachunkowości na sali mając różnych słuchaczy – od ministra finansów  po “zielonego nastolatka”. Jest także autorem różnych publikacji, materiałów merytorycznych oraz książki.

  • Pozyskiwanie dofinansowania na rozwój firmy

Celem modułu jest zapoznanie z dostępnymi rodzajami dotacji: szersze omówienie dotacji na start oraz wskazanie, gdzie i jakich dofinansowań można szukać na późniejszych etapach rozwoju firmy. Mocny akcent zostanie położonych na praktyczny aspekt tych zagadnień. Prowadząca pokaże m.in. oficjalne strony internetowe do poszukiwania informacji.

Podczas drugiej części zajęć będziecie zaproszeni do pracy w grupach. Wynikiem wspólnej pracy będzie później częściowo wypełniony, przykładowy wniosek, który będzie mógł służyć Wam jako wzór do dalszych działań. Zajmiemy się wybranymi, najbardziej istotnymi i/lub problematycznymi fragmentami wniosku.

Karolina Koseska- Mikołajuk

Ekspert ds. funduszy unijnych, właściciel Letinn Consulting – doradza przedsiębiorcom i instytucjom w zakresie pozyskiwania funduszy europejskich. Realizuje projekty inwestycyjne, badawczo-rozwojowe i edukacyjne. Zajmuje się kompleksową obsługą przedsięwzięć inwestycyjnych współfinansowanych ze środków unijnych: począwszy od przygotowania koncepcji projektu zgodnie z metodyką PCM (uznaną i polecaną przez Komisję Europejską), przez przygotowanie wniosku o dofinansowanie, po rozliczenie projektu. Posiada doświadczenie w obsłudze projektów w obszarze regionalnych i krajowych programów operacyjnych. Dzieli się swoim praktycznym doświadczeniem z przedsiębiorcami.

DOŁĄCZ DO PROGRAMU DO 28 MARCA!

Co mówią o nas uczestnicy poprzednich edycji:

Modele oparte na zaufaniu i skalowaniu partnerów w celu ożywienia przedsiębiorczości młodzieży: Wspieranie społeczności w trudnej sytuacji dzięki innowacyjnym instrumentom wsparcia przedsiębiorczości (TPM-RYE), projekt jest finansowany z dotacji w wysokości 2,3 mln EUR z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii za pośrednictwem The EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment (EOG i funduszu funduszy norweskich na zatrudnienie młodzieży). Celem programu jest aktywizacja bezrobotnej młodzieży w celu uzyskania dostępu do rynku pracy i promowania przedsiębiorczości.

 

Organizatorzy