Przekucie pomysłu w działanie wymaga wiele odwagi i motywacji do działania. Rolą Mentora YBP jest właśnie towarzyszenie początkującym przedsiębiorcom w zmianie, wspieranie ich i dzielenie się swoim doświadczeniem biznesowym. Poniżej kilka historii firm, które odniosły sukces na rynku i prężnie się rozwijają.
DrBarbara.pl to startup z obszaru Mobile Health, który powstał w odpowiedzi na nasilającą się epidemię chorób cywilizacyjnych. Aplikacja mobilna medyczno-zdrowotna, dopasowująca dietę do stanu zdrowia użytkownika w oparciu o szczegółowy wywiad i bieżącą analizę wyników badań krwi, to pierwsze tak zaawansowane rozwiązanie na rynku. Produkt wspomaga m. in. proces odchudzania osób otyłych i z nadwagą. Skierowany jest również do diabetyków, osób z chorobami sercowo-naczyniowymi (miażdżyca, nadciśnienie tętnicze) z nietolerancją glutenu i laktozy oraz z alergiami pokarmowymi (gluten, laktoza, orzechy). Medyczny charakter aplikacji ma za zadanie ułatwić codzienne funkcjonowanie potencjalnym konsumentom oraz wspomóc ich proces leczenia poprzez dietę i aktywność fizyczną.
Aplikacja została już doceniona m.in. przez Mobile Trends Awards, Gitex Technology Week w Dubaju i konkurs Poznański Lider Przedsiębiorczości.
Z perspektywy inicjatora i twórcy zero-jedynkowego produktu/usługi jakim jest DrBarbara.pl oceniam program YBP na bardzo pomocny.
Moim zdaniem dla początkujących, zalążkowych startupowców (etap seed) program daje solidne podwaliny wiedzy, dzięki którym budowa startupu może być mniej bolesna zarówno finansowo jak i emocjonalnie. To już wiem dziś – ponieważ ten etap, rachunek zysków i strat mam za sobą.
Spotkania z doświadczonymi businessmanami, jakie oferuje YBP, tworzą pomoc dosłownie skrojoną na miarę i potrzeby mojej firmy. Wiele warsztatów, które mieliśmy okazało się momentem zwrotnym i było inspiracją do wprowadzenia lepszej zmiany w moją organizację. Dodam, że z YBP już przyczyniło się do mariażu polskich ambasadorów sukcesu z DrBarbara. A to dodaje nam wiatru w żagle.
Eleonora Burzyńska
Plantalux Sp. z o.o. jest rodzinnym przedsiębiorstwem, zajmujący się technologią doświetlenia roślin pod uprawami szklarniowymi. Grupa stworzyła lampę wyposażoną w najnowszej generacji diody LED COB (ang. Chip on Board) dzięki bliskiej współpracy z japońską firmą Citizen oraz Hodowlą Roślin Strzelce Sp. z o.o. (Grupa IHAR). Dobranie optymalnego spektrum światła, niezbędnego do prawidłowego przebiegu fotosyntezy, pozwoliło 3-krotnie obniżyć koszt produkcji w szklarniach. Obecnie trwają prace nad systemem analityczno-sterującym dla zapewnia większej kontroli nad procesem wzrostu roślin. Będzie on wykorzystywać szereg czujników do pomiaru m.in. wilgotności i temperatury powietrza, poziomu CO2 czy nasłonecznienia. Połączenie obu powyższych zaowocuje zbudowaniem kompletnego systemu do zarządzania oświetleniem w szklarni, co w praktyce pozwoli nie tylko taniej i szybciej produkować żywność, lecz również precyzyjniej skorelować daty zbiorów z terminami dostaw do klientów.
Projekt według firmy Planatlux Sp. z o.o. od razu wydawał się ciekawą inicjatywą. Zebrać w jedno miejsce tyle innowacyjnych firm/pomysłów i zapewnić im mentroing, partnerów i chęć pomocy na najwyższym poziomie jest nieocenione. Od samej inicjatywy przystąpienia do rzeczywistych spotkań szybko się okazało, że są to spotkania merytorycznie na bardzo wysokim poziomie. Możemy to powiedzieć z pełnym przekonaniem, ponieważ skończyliśmy już inkubację w LPNT. W projekcie spotkaliśmy ludzi, którzy na prawdę chcą pomóc i wiedzą jak to zrobić. Zwieńczeniem projektu jest prezentacja przed inwestorami, wspaniała okazja do pokazania się światu!
Jakub Lachowski
BIOy to zespół wyjątkowych naukowców, którzy z zaangażowaniem pracują nad wytwarzaniem unikalnych szczepów drożdży niedostępnych do tej pory na rynku. Dzięki swoim produktom otwierają drogę dla wszystkich miłośników piwa do rozwoju swoich indywidualnych/oryginalnych produktów; poczynając od domowego piwowarstwa a kończąc na browarach komercyjnych. Głównym celem BIOy jest zapewnienie każdemu klientowi, bez względu na jego wielkość, unikalnego szczepu drożdży o najwyższej jakości. Model ten umożliwia produktom posiadanie spersonalizowanego charakteru, czyli pozwala uzyskać szczep drożdży, który posiada takie właściwości, jakich oczekuje od niego klient. Jest to możliwe dzięki temu, że BIOy ciągle udoskonala proces identyfikacji szczepów drożdży pozyskanych ze źródeł naturalnych, a następnie produkuje je w sposób ekologiczny w warunkach laboratoryjnych. Oprócz opracowania szczepów drożdży browarniczych zespół pracuje także nad drożdżami dla przemysły kosmetycznego oraz farmaceutycznego.
SOLACE jest firmą zajmującą się wdrożeniem produktu optymalnego domu jednorodzinnego, którego produkcja jest możliwa do szybkiego skalowania. Dom SOLACE dzięki swoim właściwościom jest rozwiązaniem, które pozwoli najbiedniejszym Europejczykom na wyjście z pułapki biedy i przyczyni się do polepszenia środowiska. SOLACE jest pierwszym drewnianym domem plus-energetycznym, co oznacza, że produkuje więcej prądu niż potrzebuje 4 osobowa rodzina, dzięki zamieszczonych na nim paneli fotovoltaicznych i tym samym nie stanowi obciążenia dla rodziny. Domy SOLACE są także łatwe w stawianiu – wszystkie elementy domu są zaprojektowane tak, aby zmieściły się do jednego standardowego kontenera, dzięki czemu dom może być przewieziony i rozpakowany jak z paczki IKEA w dowolnym miejscu. Ponadto projekt domu jest zgodny ze wszystkimi wytycznymi UE dotyczącymi budownictwa zrównoważonego środowiskowo.
Pomysł został doceniony przez Komisję Europejską w konkursie Horyzon 2020 w programie SME inst.
Warsaw Dog, którego hasłem jest #psiehajfaszyn to modowe akcesoria dla psów. Szelki, smycze i obroże tworzone w unikalnych wzorach, inspirowanych aktualnymi trendami i modą uliczną. Soczyste kolory akcesoriów sprawiają, że przechodnie nie mogą powstrzymać się od okrzyków zachwytu nad czterołapami. Obok bogatej oferty dla czworonogów powstaje również linia akcesoriów dla ludzi, m. in. woreczek na smakołyki czy torboplecak z wymiennym wkładem, które występują w pasujących do siebie wzorach z akcesoriami dla pupili. Nowoczesny dizajn postawiony jest na równi z funkcjonalnością – szelki, smycze i obroże można prać w pralce, natomiast akcesoria spacerowe dla ludzi posiadają wyjmowane wkłady, które zatrzymują w sobie brud, a jednocześnie łatwo się wyjmują i czyszczą.
Swoją działalnością Warsaw Dog wspiera odpowiedzialne posiadanie psa w przestrzeni publicznej i z taką ideą powstają ich produkty, np. smycz z dodatkowym uchwytem ułatwiającym kontrolę psa w zatłoczonym miejscu. Ponadto produkty tworzone są lokalnie, korzystając z usług polskich dostawców.
Po raz pierwszy dowiedziałam się o działaniach fundacji z magazynu Coaching i zgłosiłam się szukając wsparcia mentora. Tymczasem otrzymałam o wiele więcej – to już drugi projekt w którym uczestniczę. Wsparcie mentora jest nie do przecenienia, jednak zajęcia i warsztaty prowadzone przez specjalistów dostarczyły mi naprawdę dużo nowej wiedzy. Najbardziej inspirujące były dla mnie zajęcia z Tomkiem Szczęsnym – razem wymyślaliśmy nowe funkcjonalności łącząc ze sobą popularne produkty w oparciu o pomysły z jego książki „2 w 1”. Tomek zaproponował też bardzo praktyczne ćwiczenia z obliczenia kosztów pozyskania klienta. Sama w życiu bym nie wpadła na to, że uzyskanie odpowiedniego pułapu przychodu może zależeć po prostu od ilości kontaktów marki z odpowiednią ilością nowych klientów.
Zosia Kwiatkowska
Realwelt to akcesoria dla firm zajmujących się Wirtualną Rzeczywistością (VR). Firma powstała przypadkiem, podczas akceleracji w programie KRF YBP innej firmy, zajmującej się wdrażaniem VR na rynek architektoniczny od roku. Realwelt znalazło rozwiązanie dla częstego przenoszenia drogiego sprzętu VR, jak np. zaawansowany hełm HTC Vive, kontrolery, laptopy. Składanie sprzętu w ich w oryginalne opakowanie było czasochłonne a pudło ledwo mieściło się do bagażnika auta. Współzałożyciel firmy, Jakub Stefankiewicz, stworzył niedużą, solidną walizkę do przenoszenia drogich gogli. Prócz różnych rodzajów walizek, w opracowaniu są specjalne ochronki na sprzęt, wysięgniki do poniewierających się kabli czy przenośne stanowiska VR. Ponieważ Realwelt jest pierwszą tego typu firmą na świecie, zainteresowanie jest ogromne, szczególnie wśród firm tworzących wirtualną rzeczywistość, które rosną w niesamowitym tempie. W ciągu pierwszych tygodni firma sprzedała 12 sztuk na cały glob. 4 walizki zakupił oficjalny dystrybutor HTC w Japonii, z którym obecnie trwają rozmowy na temat wprowadzenia walizki do sklepu HTC na stałe.
Od samego początku zwróciłem uwagę na bardzo wysoki poziom szkoleń oraz sens bezpośredniego zastosowania w życiu rad z kursów. Osoby prowadzące zajęcia to wieloletni praktycy, którzy nie wypadli z obiegu i dostosowują się do zmieniających czasów. Ich rady bezpośrednio przełożyły się na budowanie mojej marki, czego efekty obserwuję na bieżąco. Sami uczestnicy KRF to również osoby niezwykle przyjazne i doświadczone. Program mentoringu jest czymś, czego bardzo brakuje młodym przedsiębiorcom. Pod skrzydłami doświadczonej osoby prowadzenie firmy jest dużo łatwiejsze a strach przez odważnymi działaniami zminimalizowany.
Mam nadzieję, że wkrótce będę mógł się odwdzięczyć fundacji YBP, dzięki której zawdzięczam moje dotychczasowe sukcesy. Dzięki!
Jakub Stefankiewicz
ScienceBioTech tworzy piątka młodych naukowców współpracujących na styku swych dziedzin. Stomatologii, statystyce, protetyce, fabrykacji przyrostowej, projektowaniu parametrycznemu nadano wspólny mianownik – chęć pomocy innym. Razem stworzyli unikatowy w skali światowej system modułowych płytek chirurgicznych, umożlwiających łączenie odłamów kostnych w obrębie twarzy i czaszki. Zadaniem płytek jest stabilizacja fragmentów kości i przenoszenie obciążeń mechanicznych do czasu zrośnięcia się kości. Płytki, nie dosyć, że mogą być stosowane w miejscach trudnodostępnych, przy skomplikowanych złamaniach, to jeszcze minimalizuje ryzyko powikłań, w postaci blizn czy stanów zapalanych. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu gniazd mocujących. Pozwalają one na łączenia płytek między sobą w dowolnej konfiguracji, optymalnej dla konkretnego przypadku. Dzięki temu obrzęk jest znacząco mniejszy, rany goją się szybciej, blizny są mniejsze, a hospitalizacja mniej bolesna.
Szkolenia przeprowadzone w ramach projektu, były przygotowane profesjonalnie przez osoby specjalizujące się w danej tematyce. Początkujące firmy znajdą wiele informacji dotyczących rozwoju firmy, kroków prawnych, modeli biznesowych oraz kwestii finansowych. W naszym przypadku pomoc Tomasza Szczęsnego była nieoceniona.
Na szkoleniach uczestniczyło się również w warsztatach, które pozwalały w sposób praktyczny zastosować poznaną wiedzę we własnym biznesie. Ponadto była możliwość uczestniczenia w coachingu oraz mentoringu, gdzie fachowcy lub prezesi firm indywidualnie pomagali w rozwoju firmy oraz dzielili się fachową wiedzą. W trakcie projektu można również spotkać wielu uczestników, którzy zaczynają lub prowadzą własne bardzo interesujące biznesy. Zawiązało się wiele przyjaźni.
Na zakończenie projektu prezentuje się swój biznes przed inwestorami, którzy wybierają zwycięski projekt. Dzięki udziałowi w konkursie firma ScienceBioTech Sp. z o. o. wygrała fundusze, które pozwolą na inwestycje naukowe i dalszy rozwój firmy.
Małgorzata Cykowska-Błasiak
Projekt polega na produkcji i dystrybucji innowacyjnego suplementu diety Origo, który ma znacząco zmniejszyć ilość osób chorujących na artretyzm. Dzięki zastosowaniu unikatowej technologii, preparat jako jedyny, potrafi rozpuszczać kryształy kwasu moczowego zlokalizowane w stawach, będące przyczyną bardzo przykrych dolegliwości. Działanie płynu Origo opiera się na procesie zamiany potencjału ładunków elektrycznych wokół komórek ludzkiego ciała. Dostarcza on do organizmu wolne elektrony, które między innymi wiążą wolne rodniki.
Oprócz produkcji i dystrybucji firma dodatkowo planuje wykonanie niezależnych badań klinicznych suplementu diety Origo, które potwierdzą i udokumentują jego działanie. W trakcie realizacji jest także internetowa platforma zdrowia: Be Alfa. Platforma realizując zadanie budowania społeczności będzie też edukowała klientów w zakresie zdrowia co zapewni im wartościową wiedzę.
Ideą Dancingu Międzypokoleniowego jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, łączenie pokoleń, Dancing uczy tolerancji i odwagi życiowej, inspiruje do rozwijania swoich pasji niezależnie od wieku.
W ramach Start upu prowadzonych jest kilka działań. Bazowym jest organizacja eventów tanecznych w modnych, młodzieżowych klubach, gdzie uczestnikami i didżejami są zarówno seniorzy jak i młode pokolenie. Dancing prowadzi tez Senior Djs Academy – akademię, w której seniorzy uczą się zawodu didżeja, a także agencję statystów, aktorów, modeli, z której można wynająć do produkcji filmowo-telewizyjnych seniorów oraz mieszkania seniorów na potrzeby planów filmowych. Jest to jedyna o takim profilu agencja w Polsce. Osoby starsze mają szansę dorobić sobie do emerytury spędzając aktywnie i interesująco czas, wykorzystując swój potencjał. Najnowszym projektem agencji jest SENIOR SPEED DATING, czyli szybie randki dla singli 50+. Start up Dancing Międzypokoleniowy prowadzi usługi marketingowe, menadżerskie /didżeje, aktorzy/ oraz zajmuje się produkcją eventów.
Intelclinicrozwija narzędzia wykorzystujące działanie fal mózgu orazużywa metod sztucznej inteligencji do poprawy jakości życia. Firma pracuje obecnie nad zespołem Zizz, który wspomaga jakość snu, optymalizuje go, budząc użytkownika w odpowiedniej fazie snu. Jest to narzędzie odpowiednie praktycznie dla każdego, dla kogo ważny jest komfort snu a jednocześnie chce spędzać na niego mniej czasu. Wybierając profil snu użytkownik może spać 2 godzinny dziennie wykorzystując pełen komfort i produktywność.
Przedsiębiorstwo na tle konkurencji wyróżnia się przede wszystkim dokładnością pomiaru, porównywalną do wyspecjalizowanych urządzeń, używanych w klinikach zajmujących się zaburzeniami snu. Przedsiębiorstwo działa mniej niż 9 miesięcy. Od tego czasu firma zdobywła wiele nagród m. in SeedRound of founding of HardGammaVentures, a ostatnio zafalifikowała się do półfinału Webit Global Startup Challenge 2013 , jako jeden z 20 zespołów z pośród 830, które brały udział z całego świata.
Mentoring miał znaczący wpływ na jakość naszej pracy wewnątrz zespołu: pomógł we wzajemnym zrozumieniu, odpowiednim rozłożeniu odpowiedzialności. Ma to oczywiście wpływ na to jak praca wygląda teraz. Projekty dają nam przy tym więcej satysfakcji i zabawy a nasz zespół jest lepiej zintegrowany.
– Kamil Adamczyk
Marka Agnieszka Oleksiewicz zajmuje się projektowaniem odzieży i akcesoriów na potrzeby własne i klientów indywidualnych, doradztwem odnośnie projektowania dla osób zakładających swoje marki oraz prowadzeniem kursów z zakresu mody i pokrewnych. Dzięki projektowi Youth Bussines Poland właścicielce firmy udało się osiągnąć wiele sukcesów. Jednym z nich jest wymyślenie i opatentowanie produktu damska Saszetka Kokarda. Celem autorki jest produkcja saszetki dla innych marek w Polsce oraz za granicą. Istotnym sukcesem Agnieszki jest także otwarcie Showroom Bracka 18 w centrum Warszawy. Showroom będzie profesjonalnym miejscem spotkań z klientami oraz miejscem prezentacji kolekcji. Projektantka planuje również w tym miejscu prowadzić kursy dla projektantów i pasjonatów mody.
Coaching pomógł mi uwierzyć w marzenia i ufać sobie – zawsze byłam marzycielką i cieszę się, że jako dorosła osoba mogę nią nadal być i głośno o tym mówić. Dzięki niemu nauczyłam się planować – plan to podstawa mojego działania. Każda zapisana rzecz daje mi poczucie kontroli, świadomości tego, co robię. Plan to moje marzenia w formie celów do osiągnięcia i działań, które trzeba wykonać..
– Agnieszka Oleksiewicz
Delta Energia oferuje wsparcie w doradztwie energetycznym dla instytucji publicznych, przedsiębiorstw oraz odbiorców indywidualnych w zakresie redukcji kosztów energii. Firma zapewnia kompleksowe rozwiązania technologiczne z zakresu sterowania oświetleniem, systemów zarządzania energią oraz odnawialnych źródeł energii. Firma zapewnia również audyt energetyczny z wielu obszarów funkcjonowania naszych Klientów (audyt elektroenergetyczny, oświetlenia, cieplny, chłodu, sprężonego powietrza). Grupą docelową firmy są zarówno gospodarstwa domowe jak i jednostki Samorządu Terytorialnego.
Głównymi sukcesami firmy w poprzednim roku było stworzenie nowej strony internetowej, otworzenie firmy, zwiększenie zarobków, nowy produkt, przygotowanie biznes planów, pierwsze miejsce w konkursie Warszawska Syrenka Technologiczna – organizator Investin, dofinansowanie prowadzonej działalności w wysokości 40 tys. zł.
Mentoring dał mi możliwość weryfikacji planów na działalność firmy z realiami biznesowymi ,pozyskanie nowych kontaktów biznesowych- leadów, nawiązanie długoterminowej współpracy z mentorem, nabranie pewności siebie przy podejmowaniu kluczowych decyzji dla firmy
– Karol Parys
Szkoła Szycia Nemeth& Stypulska mieszcząca się w SlowFashionCafe to jedyne miejsce w Krakowie gdzie połączona została szkoła szycia z prawdziwą kawiarnią. Przy filiżance kawy, w twórczej i niezobowiązującej atmosferze można przyjrzeć się pracy pracowni krawieckiej, przejrzeć magazyny z najnowszymi trendami w modzie lub zainspirować się pomysłami z najciekawszych poradników krawieckich i dekoratorskich.Szkołę szycia prowadzą dwie dyplomowane projektantki mody – Monika Németh i Katarzyna Stypulska-Trybulec. Szkoła szycia Németh & Stypulska to efekt wieloletniej pracy, doświadczeń i pasji. Zajęcia przez nie prowadzone są czymś więcej niż tylko nauką szycia. Kursanci nauczą się tu także podstaw konstrukcji ubioru oraz wrażliwości na szybko zmieniające się trendy w modzie.
Program wsparcia dla młodych przedsiębiorców realizowany przez YBP okazał się pomocą nie do przecenienia. Na pierwszym spotkaniu mój pomysł został poddany merytorycznej krytyce, obnażającej słabe punkty, o których istnieniu nie miała pojęcia. Na ostatnim spotkaniu usłyszałam, że nie ma w moim biznesplanie żadnych słabych punktów. Oba te spotkania dzieli ponad pół roku intensywnej pracy, rozmów o specyfice rynku, definiowaniu grupy docelowej i opracowywaniu pakietów produktów. Dzięki mentorowi nauczyłam się patrzeć na moją firmę z szerszej perspektywy. Za największą zaletę programu Youth Business Poland uważam poczucie, że to wszystko osiągnęłam sama .
– Monika Szumińska-Nemeth
Agencja Scorise zajmuje się tworzeniem prostych w obsłudze i skutecznych stron internetowych a także prowadzeniem kampanii marketingu internetowego dla klienta. Misją Scorise jest utrzymanie pozycji na rynku przez ich klientów oraz budowanie przewagi konkurencyjnej, dzięki budowie spójnego i pożądanego wizerunku. Oferta firmy obejmuje między innymi zakładanie sklepów internetowych, projektowanie kampanii e-mailingowych, copywriting oraz marketing social – media.
Wartościami wyróżniającymi firmę są innowacyjność oraz oparcie się na doświadczeniu praktycznym. Istotną cechą firmy Scorise jest zorientowanie na cel, który ma odbicie w konkretnych wynikach sprzedażowych.
Właściciel firmy Michał Toczyski jest pomysłodawcą i założycielem wielu inicjatyw z e-biznesu przedsiębiorczości oraz psychologii sukcesu. Prowadzi witrynę Sukces Pro, na której oferuje działalność doradczo- szkoleniową nie tylko z marketingu ale również umiejętności miękkich. Prowadzi również portal Mentora.pl oraz blog www.michaltoczyski.pl na którym porusza zagadnienia związane z tematyką biznesową
Mentoring zwrócił mi uwagę na aspekty, z których nie zdawałem sobie sprawy a które mają istotne znaczenie. Przyczyniło się to do doprecyzowania strategii firmy, uruchomienia działu handlowego, rozbudowania zespołu wykonawczego, zatrudnienia pierwszego pracownika, ulepszenia strony www, stworzenia nowych usług a także podwyższenia sprzedaży
– Michał Toczyski
Dynioland czyli bajkowa kraina tysiąca dyń powstała głównie z myślą o dzieciach. Celem naszej działalności jest kształtowanie świadomości żywieniowej w zakresie zdrowego stylu życia wśród dzieci poprzez dobrą zabawę. Naszą misją jest zapewnienie dzieciom radości poprzez obcowanie z naturą, oraz otwarcie na nowe doznania kulinarne. Organizujemy wycieczki podczas których dzieci poznają świat roślin i zwierząt. Dowiadują się jak wygląda życie i praca na farmie. Mają możliwość zabawy na łonie natury. Próbują nowych potraw lub nawet same gotują.
Mentoring YBP pomógł mi uniknąć błędów, które mogłem popełnić w pracy. Dzięki pomocy mentora lepiej organizuję swój czas i poprawiła się także efektywność mojej pracy. Praca z mentorem nauczyła mnie także lepszego planowania swoich działań i skutecznego osiągania założonych celów.
– Łukasz Smyk
Firma prowadzi sklep internetowy SET STORY, który ma oryginalną formę przedstawiania ubrań w Internecie. Towar jest prezentowany w postaci gotowych zestawień (z ang. ‘set’-zestaw), tym samym oferuje klientom – oprócz produktu – usługę stylizacji. Każdy set jest zaprezentowany w formie krótkich ‘historii’ (rodzaj fotostory). Dzięki temu klient ma możliwość‘odnaleźć się’ w danej stylizacji SET STORY, wyobrazić sobie siebie w niej. SET STORY stanie się miejscem inspiracji dla osób, które chcą dopasować ubrania odpowiednio do swojej sylwetki lub szukają oryginalnych pomysłów. Głównymi sukcesami właścicielki firmy Olgi Hadzewicz, osiągniętymi dzięki udziałowi w projekcie jest napisanie Biznes Planu, wyróżnienie w Finale konkursu Mały Biznes w Małej miejscowości, organizowanym przez Rzeczpospolitą i Bank Pocztowy. Sklepowi udało się również w krótkim czasie zyskać sporą grupę sympatyków. Po uruchomieniu funpagu po 4 dniach zasięg osiągnął poziom 3300 osób.
Dzięki mentorom YBP Uwierzyłam, że to założę firmę, zrealizuję swoje marzenie. Nigdy nie zapomnę pierwszego spotkania z Mentorką, która zwróciła mi uwagę, że mówię o projekcie w trybie przypuszczającym. Nawet nakładając wydarzenia na oś czasu mówiłam: „Zrobiłabym, zakupiłabym…” i dostałam zadanie, by zmienić język i mówić: „Zakupię, zrobię…”. Przez dobre parę dni nie mogłam wyjść ze zdziwienia, że to się dzieje naprawdę.
– Olga Hadzewicz
RebelZOO creative studio to więcej niż studio graficzne, to warszawski kolektyw twórczy. Oprócz działalności projektowej (takiej jak projektowanie książek, gazet, magazynów, wymyślania reklam, ilustracji) oraz redaktorskiej, RebelZOO zajmuje się realizowaniem własnych pomysłów, będących odskocznią od komercyjnych zleceń. Studio tworzą dwie siostry: Agnieszka i Ania Skopińskie, projektantki graficzne i ilustratorki, oraz zajmujący się „słowem” Mladen Petrov, dziennikarz, redaktor i copywriter. Pracują z polskimi i zagranicznymi klientami w tym z instytucjami kultury, agencjami PR, reklamowymi oraz wydawnictwami. RebelZOO organizuje także ciekawe wydarzenia artystyczne, jak choćby min.: wystawa „Let us hear your voice” w hali dworca PKP Powiśle prezentująca grafikę społecznie zaangażowaną. Do sukcesów studio zalicza się min.: wygrana w konkursie Young Creative Entrepreneur organizowanym przez British Council, wieloletnia współpraca przy projekcie kalendarz Dżentelmeni, pierwsza nagroda w konkursie Kampanii Społecznych w kategorii akcji społecznie zaangażowanych za drugi numer nieregularnika GrafikREBEL oraz wyróżnienie w kategorii etyka za ten sam projekt w konkursie Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej pt. „Projekt roku”.
Mentoring pomógł mi wypracować kolejne etapy drogi od podjęcia zlecenia do jego realizacji. Zdałam sobie sprawę, że właśnie ta droga i to co się podczas niej przydarza jest równie istotne co sam cel, czy wynik
– Anna Skopińska
Agencja Insource dostarcza usługi z zakresu marketingu, Public Relations i design’u jako outsourcing całego działu firmy, doradztwa lub wsparcia projektowego. Insource rozwiązuje problemy komunikacyjne i sprzedażowe swoich klientów. Gdy spada sprzedaż, gdypojawia się problem komunikacji w firmy z klientem ostatecznym lub gdy powstaje nowy produkt wtedy działamy. Sukcesy w ostatnim roku to: zdobycie nowych kontraktów, otrzymanie referencji po każdym zakończonym projekcie, zatrudnienie osób, rozwój nowego produktu Law Resources ( www.lawresources.pl ). Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: http://www.insourcepr.com/ oraz na facebooku: https://www.facebook.com/insourcePR
Mentoring pomógł mi w zbudowaniu strategii rozwoju firmy, realnym zwiększeniu dochodów, rozwoju mentalnym i biznesowym jako przedsiębiorcy, oraz prowadzeniu negocjacji biznesowych
– Magdalena Pawłowska
SERVE kompleksowe usługi projektowe CAD & GIS jest prężnie rozwijającą się firmą, specjalizującą się w realizacji projektów wspomaganych komputerowo. Wykonują zarówno projekty techniczne w oprogramowaniu typu CAD, jak i projekty realizowane w technologii GIS (Systemy Informacji Przestrzennej). Doświadczenie i pasja inżynierów aplikacji zaowocowały licznymi realizacjami projektów oraz rozwinięciem w firmie gałęzi szkoleniowej z zakresu oprogramowania inżynieryjnego. Dziś, ich klienci mogą korzystać nie tylko z usług wykonawczych firmy, ale także z dostarczanych przez nas usług szkoleniowych tak, aby podnosić kwalifikacje własnej kadry. Firma SERVE kieruje swą szeroką ofertę do jednostek administracji publicznej oraz firm komercyjnych.
Firma SERVE kompleksowe usługi projektowe CAD & GIS traktuje w sposób indywidualny każdego klienta rozumiejąc, iż każde zlecenie ma inny charakter i musi być dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników. Realizują projekty w sposób dokładny i fachowy czego potwierdzeniem są liczne referencje od klientów. Dodatkowo w roku 2014 firma zyskała certyfikat Idea Banku „Ideał Biznesu” za terminową realizację zobowiązań finansowych.
Dzięki pracy z mentorem w ramach programu YBP udało nam się rozpromować nasza firmę, utworzyć spójny wizerunek oraz zwiększyć sprzedaż. Wsparcie mentora było nieocenione, a jego uwagi i doświadczenie pozwoliły nam na podjęcie odważnych decyzji.
– Andrzej Borkowski
Chiński dla dzieci – Mulan. Monika Stasiuk i jej zespół oferuje zajęcia o tematyce „Kultura Chin z elementami języka” dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wyróżniki na rynku: autorski program pracy z dziećmi, 10 modułów zajęciowych (m. in. zajęcia ruchowe, plastyczne, muzyczne), z których komponuje zajęcia tak, aby angażować jednocześnie umysł i ciało oraz nie pozwolić na nudę czy zmęczenie – wszystko w tematyce kultury i języka Chin. Nauka odbywa się przez zabawę – biorąc pod uwagę specyfikę oraz poziom trudności języka chińskiego Mulan stara się zapoznawać z nim dzieci w sposób, w jaki uczą się języka ojczystego, nie są to więc zajęcia stricte językowe – mają również na celu zainteresować dzieci kulturą oraz językiem Chin, aby osłuchały się z językiem.
Dzięki udziałowi w Programie YBP udało mi się określić kierunek, w jakim chciałabym, aby moja firma rozwijała się na przestrzeni kilku kolejnych lat oraz jej miejsce pośród innych moich pomysłów na życie. Na szkoleniach dostałam wiedzę i narzędzia, za pomocą których mogłam nadać pomysłom bardziej konkretny i praktyczny wymiar, a praca z mentorem trzymała mnie w ryzach, niejednokrotnie sprowadzając na ziemię ze sfery marzeń i dywagacji, skutecznie motywując tym samym do działania. Przez te kilka miesięcy znacznie poszerzyłam ofertę mojej firmy, a także zyskałam nowych partnerów.
– Monika Stasiuk
Firma Bliss.Cool Language Centre jest szkołą językową prowadzącą zajęcia zarówno dla dzieci, młodzieży i dorosłych, jak i dla klientów korporacyjnych.
Opracowaliśmy wiele metod nauczania, w tym interesujący i efektywny system dualny, w ramach którego zajęcia prowadzone są na przemian z polskim lektorem i native speaker’em. Nie specjalizujemy się jednak tylko w nauce języków obcych, takich jak choćby angielski, niemiecki, hiszpański czy chiński, swoje działania koncentrujemy również na zajęciach z języka polskiego dla obcokrajowców, co jest ważnym wyróżnikiem naszej oferty. Jednocześnie propagujemy ideę dwujęzyczności, uważając, że w dzisiejszych czasach coraz bardziej potrzebna jest biegła znajomość przynajmniej dwóch języków.
Jako, że chcemy działać kompleksowo i zarazem bez kompleksów, oferujemy również tłumaczenia pisemne i ustne, a ponadto wyjazdy językowe. Dodatkowo obecny rok szkolny zainaugurowaliśmy w nowym, większym i bardziej przyjaznym miejscu, dzięki czemu mogliśmy poszerzyć zakres swojej działalności o klub malucha, w którym najmłodsi uczą się przez zabawę i bawią poprzez naukę.
Udział w Programie Youth Business Poland pozwolił mi rozwinąć swoje umiejętności managerskie, sprawił, że bardziej efektywnie zarządzam swoim czasem, a także lepiej określam i realizuję cele własnej firmy.
Nauczyłem się planować nie tylko w perspektywie krótkoterminowej, ale również nakreślać wizje na najbliższe kilka lat.
– Paweł Zięciowski
Lookreatywni.pl to pierwszy serwis prawniczy dla ludzi kreatywnych. Platforma zrzeszająca społeczność ludzi kreatywnych, ludzi kultury i sztuki, ludzi związanych z szeroko pojętym prawem własności intelektualnej, prawem mediów oraz prawem reklamy. Miejsce spotkań i wymiany myśli ludzi kreatywnych.
Lookreatywni.pl to platforma internetowa poruszająca i wyjaśniająca aspekty szeroko rozumianego prawa własności intelektualnej, prawa mediów elektronicznych, prawa reklamy oraz prawa mody. Teksty publikowane na Lookreatywni.pl skierowane są zarówno do artystów – profesjonalistów, jak i amatorów: muzyków, fotografów, grafików, dziennikarzy, ludzi mediów, sztuki i reklamy. Do wszystkich kreatywnych, którzy chcą realizować i chronić swoje pomysły.
Decyzja o udziale w Programie Youth Business Poland była jedną z najlepszych, jaką mogłam podjąć na początku mojej przygody z prowadzeniem własnej strony internetowej. Program YBP pomógł mi wypracować jasną ścieżkę rozwoju Lookreatywni.pl, poznać moje mocne i słabe strony jako przedsiębiorcy i – co najistotniejsze – pozwolił mi uwierzyć, że jestem w stanie poradzić sobie na rynku pracy jako samodzielny przedsiębiorca.
-Magdalena Miernik
Symmetry jest pasją, kreatywnych fali i fascynacji do projektowania graficznego. To grupa młodych talentów z Warszawy, którzy czują się jak najlepiej oferując światu swoje kompleksowe usługi graficzne. Wieloletnie doświadczenie, niekwestionowane zaangażowanie i znajomości zagadnień zespołu Symmetry sprawia, że każdy projekt jest tworzony z pietyzmem, oferując swoim klientom produkt końcowy, z którego może być dumny. Produkty te obejmują między innymi : innowacyjne strony internetowe, animacja 2D i 3D, aplikacje do telefonów komórkowych i usług marki.
Uczestnictwo w programie YBP dało mi możliwość pogrupowania swojej wiedzy na temat prowadzenia własnego przedsiębiorstwa.
-Nikodem Deptuła
BAJLA to miejsce, w którym wkłada się całe serce w przygotowanie twórczych warsztatów, kursów i zajęć. Jej założycielka wierzy, że rozwijanie swoich pasji, aktywność i kreatywność to jedne z najważniejszych i najprzyjemniejszych elementów życia. Ciepłe bajlowe wnętrza w kamienicy na krakowskim Kazimierzu wypełniają zajęciami ruchowe, taneczne, relaksacyjne, kursy samoobrony dla kobiet, warsztaty rozwoju osobistego, rękodzieła, kreatywność z humorem, komediopisarskie, ogrodnicze, stylowe i joga śmiechu. Z wielkim entuzjazmem przygotowywane też szyte na miarę warsztaty dla pracowników firm, wyjątkowe wieczory panieńskie i przyjęcia urodzinowe dla dzieci.
Udział w Programie YBP pomógł mi spojrzeć na własną firmę w bardziej analityczny sposób, nauczyć się planować i myśleć bardziej długodystansowo. Poza tym spotkania z mentorem za każdym razem dawały mi nową energię do działania i impuls do przemyślenia kolejnych przedsięwzięć.
-Anna Królikowska
Lollipop to zajęcia językowe (angielski, niemiecki) dla dzieci od 3 roku życia i młodzieży, nauka dla dorosłych i w trybie business, zajęcia wakacyjne dla dzieci i lekcje indywidualne a także zajęcia językowo- muzyczne.
Dzięki programowi uzyskiwałam na bieżąco informacje dot. aktualnych szkoleń i możliwości rozwoju młodych przedsiębiorców, a w przypadku wątpliwości byłam kierowana do odpowiednich instytucji.
-Małgorzata Jeleń-Rejdaszko
GeoDrone świadczy usługi analityczne z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych Łączy nowoczesną i błyskawicznie rozwijająca się technologię bezzałogowych maszyn z zaawansowaną teledetekcją. Jej przewagami w stosunku do tradycyjnych metod z wykorzystaniem samolotów jest redukcja czasu, redukcja kosztu przy zwiększeniu mobilności i zmniejszeniu ryzyka. Głównym serwisem GeoDrone jest dostarczanie informacji przestrzennych w celu: poszukiwań złóż energii geotermalnej, poszukiwań złóż minerałów, analiz środowiskowych, inspekcji i oceny stanu instalacji przemysłowych oraz inspekcji i oceny obiektów budowlanych.
Program YBP oznaczał dla mnie możliwość kontaktu z osobami doświadczonymi w rozwoju biznesu, wiedzącymi gdzie szukać szans a gdzie unikać pułapek. Jednocześnie udział w programie był dla mnie przysłowiowym „kubłem zimnej wody”. Dowiedziałem jak jeszcze bardzo dużo pracy będę musiał wnieść zanim osiągnę swoje wymarzone cele.
-Tomasz Sasin
My, Artyści, budujemy mosty
Działalność ma na celu realizację przedstawień teatralnych, koncertów, eventów, warsztatów. Oprócz rezultatu w postaci konkretnego wydarzenia artystycznego, koncentruje się na budowaniu sieci porozumienia między ludźmi, uwalnianiu drzemiących w nich możliwości i wywieraniu pozytywnego wpływu poprzez sztukę.
Udział w programie YBP pomógł mi w konkretnym formułowaniu moich celów i realistycznym planowaniu ich realizacji. Gorąco polecam.
-Natalia Babińska