fbpx

Jak powstała marka suplementów dla psów – Supuppy? – poznaj historię Sary

Sara Sobania to absolwentka programu YES! oraz Mazovian Startup. A dziś także… współzałożycielka SUPUPPY, firmy tworzącej suplementy dla psów. Poznaj jej historię!

Przeczytaj podsumowanie rozmowy z Sarą, dowiedz się więcej o jej drodze do założenia własnego biznesu, jak wygląda jej codzienna praca oraz co zyskała dzięki udziałowi w programach: YES! – Young Entrepreneurs Succeed! i Mazovian Startup.

Saro, od niedawna prowadzisz własną firmę – SUPUPPY. Tworzysz suplementy dla psów, co stanowi profilaktykę zdrowego życia pupili. Opowiedz, proszę, czym dokładnie się zajmujesz.

Zgadza się, na co dzień zajmuję się prowadzeniem startupu, który ma na celu wspierać opiekunów w dbaniu o zdrowie swoich czworonogów. Supuppy to naturalne suplementy dla psów w modelu subskrypcyjnym tworzone przez ekspertów żywieniowych i dopasowane do potrzeb czworonożnych pupili.

Podstawą naszego produktu są przebadane składniki o zaufanym pochodzeniu, połączenie dorobku nauki z współczesnymi wyzwaniami zbilansowanego odżywiania zwierząt i świadoma społeczność, którą wraz z naszymi klientami tworzymy. Wierzymy, że synonimem właściwej suplementacji jest systematyczność i uwzględnienie indywidualnych preferencji psów. Podczas opracowywania receptur korzystamy z doświadczenia specjalistów z takich dziedzin, jak dietetyka zwierząt, behawiorystyka, weterynaria czy biotechnologia. Naszą misją jest wsparcie właścicieli w dbaniu o zdrowie ich pupili i zapewnienie stabilnego rozwoju psów.

Aktualnie dostępne w sprzedaży mamy dwa suplementy ze składników najwyższej jakości (tzw. Human Grade): Hau to relax na uspokojenie i odporność oraz Hau to shine na zdrową skórę i lśniącą sierść. Oba produkty są w formie proszku, dzięki czemu są wygodne do podawania razem z karmą, a psy doceniają ich walory smakowe. Dodatkowo, w składzie nie ma żadnych niepotrzebnych wypełniaczy czy sztucznych składników.

Głównym kanałem sprzedaży naszym produktów jest nasza strona – miejsce, które dostarcza opiekunom wszystkich niezbędnych informacji o bezpieczeństwie suplementów, składzie czy dawkowaniu. Jako pierwsi w Polsce, oferujemy sprzedaż w subskrypcji, ponieważ chcemy, aby suplementacja stała się rytuałem wpisanym w indywidualne zapotrzebowania żywieniowe psów i komfortem dla wszystkich opiekunów. Jest to możliwe za sprawą cyklicznych dostaw, łatwej zmianie zamówień, pełnej transparentności składu i sprawdzonego łańcucha dostaw.

Polska staje się liderem rozwoju branży e-commerce w Europie i jak z najnowszych badań wynika, aż dziewięciu na dziesięciu polskich internautów kupuje teraz online. W Polsce sektor cyfrowy rozwija się bardzo szybko, a wartość polskiego rynku e-commerce ma wynieść nawet 162 mld zł do 2026 r. źródło 

Twoja historia drogi do założenia własnego biznesu jest bardzo inspirująca. Najpierw powiedziałaś YES! przedsiębiorczości poszerzając swoje kompetencje w tym programie, a następnie postawiłaś na Mazovian Startup, dzięki któremu rozwinęłaś skrzydła. Opowiedz, proszę, jak wyglądała Twoja sytuacja przed przystąpieniem do programów realizowanych przez Fundację Youth Business Poland?

Swoją przyszłość wiązałam początkowo z dziennikarstwem, lecz wraz ze zdobywaniem wiedzy oraz wykorzystywaniem jej w praktyce, zrozumiałam, że nie do końca jest to droga, którą chcę iść. Od pierwszego roku studiów, mój brat, który prowadzi agencję marketingową stopniowo wdrażał mnie do pracy. Bardzo szybko uświadomiło mi to, że to marketing na ten moment będzie moim zawodowym wyborem. Z tego też względu wzięłam udział w rekrutacji do programu Erasmus, dzięki któremu miałam możliwość dalszego zdobywania marketingowych tajemnic i to w dodatku po hiszpańsku.

Po powrocie z Salamanki, rozpoczęłam studia związane z UX Design, dzięki którym poznałam Kasię – współzałożycielkę Supuppy i prywatnie moją przyjaciółkę. Biorąc udział w kursie na Moderatora Design Thinking, zostałyśmy losowo przydzielone do jednej grupy i tak już zostało. Prowadzący szkolenie podpowiedział, abyśmy projekt opracowany podczas kursu zgłosiły na konkurs start-up’owy. Oczywiście, nie miałyśmy wtedy jeszcze kompletnie żadnej wiedzy, czym dokładnie start-up jest i z czym wiążą się takie konkursy, ale był to zapalnik do działania. Tak właśnie trafiłyśmy do YES i dzięki dociekliwym pytaniom Adriana oraz wsparciu całej ekipy znalazłyśmy swoją drogę na dalsze rozwijanie naszych biznesowych ambicji.

Co dał Ci udział w programach YES! – Young Entrepreneurs Succeed oraz Mazovian Startup?

Ogromną możliwość rozwoju oraz znalezienia własnej ścieżki. To właśnie podczas programu poznałam wielu founderów, którym do dziś kibicuję i na których wzoruję swoje działania. Networking to naprawdę potężne narzędzie, które potrafi znacznie przyspieszyć pewne procesy w start-upie oraz otworzyć wiele drzwi.

Jakie są Twoje plany na przyszłość związane z biznesem?

Na pewno dalszy rozwój Supuppy i nieustanna nauka, która mi na to pozwoli. Chcemy wraz z rozwojem móc zadbać o jak największą liczbę psów (nie tylko w Polsce) i móc adresować do ich problemów odpowiednie suplementy.

Firmę Sary i Kasi znajdziecie tutaj: https://supuppy.com/

A jeśli chcecie przeczytać całą rozmowę z Sarą, zapraszamy TUTAJ!