fbpx

Za nami, kolejne inspirujące spotkanie networkingowe z cyklu: BIZNES TO LUDZIE

Z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się innowacyjne firmy?
Czy w Polsce, a może poza granicami, łatwiej jest wprowadzić nowatorskie produkty na rynek?
Czy kreatywność jest dobrze odbierana w biznesie?
Jak storytelling łączy kreatywność i innowacje oraz jak najefektywniej wykorzystać tą metodę do budowania więzi?

Na te oraz wiele innych tematów, rozmawiali uczestnicy spotkania networkingowego MSODI.

Za nami, kolejne inspirujące spotkanie networkingowe z cyklu: BIZNES TO LUDZIE. MSODI Twoja sieć innowacji, które mieliśmy przyjemność zorganizować, a organizatorem jest Województwo Mazowieckie.
KREATYWNOŚĆ W TWORZENIU INNOWACJI to hasło, jakie przyświecało temu spotkaniu, a zaproszeni goście podali idealne przykłady wykorzystania kreatywności w biznesie oraz podczas tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Nagranie ze spotkania MSODI dostępne na naszym kanale YouTube – link.

 

Uczestnicy mieli okazję posłuchać.

Wywiadu Adriana Migonia z dr Olgą Malinkiewicz – przedsiębiorczą fizyczką, której firma Saule Technologies została wyceniona na 909 mln złotych. Dr Malinkiewicz jest wynalazcą, konkurencyjnej finansowo, metody wytwarzania drukowanych ogniw słonecznych na bazie perowskitów, co jest innowacją na skalę światową. Podczas wywiadu opowiedziała, jak zrodził się pomysł na stworzenie perowskitów, jak wyglądały jej początki przy tworzeniu firmy oraz z jakimi przeciwnościami i wyzwaniami musiała się zmierzyć. Polska fizyczka zdobyła prestiżową nagrodę w konkursie naukowym Photonics21, ale mimo tego wyróżnienia, napotkała na swojej drodze trudności z pozyskaniem grantów oraz inwestorów – co zainspirowało słuchaczy i pokazało, że nawet najlepsze i najbardziej innowacyjne rozwiązanie może spotkać się z początkowymi trudnościami. Dr Malinkiewicz podkreśliła, że relacje i zaufanie w zespole to warunek sukcesu oraz należy również korzystać z różnego rodzaju wsparcia, w tym możliwości jakie oferują Samorządy i Instytucje Otoczenia Biznes.

Wywiad Adriana Migonia z Olgą Malinkiewicz dostępny na naszym kanale YouTube – link.


Podczas drugiej części spotkania uczestnicy wysłuchali prelekcji
dr Moniki Górskiej, pt.: Storytelling, czyli jak historie zmieniają świat. dr Górska jest trenerką, wykładowczynią oraz założycielką pierwszej w Polsce Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego. Podczas swoje wystąpienia, podkreśliła, że aby coś zrozumieć i zapamiętać to musimy to sobie wyobrazić, a najlepszą formą przekazu, jest właśnie storytelling, czyli sztuka oddziaływania na emocje i wyobraźnię za pomocą opowieści. Uczestnicy mieli okazję poznać autorskie narzędzie storytellingowe SyKoMoR – to rodzaj mapy, która w czterech prostych krokach pokazuje, jak skonstruować opowieść oddziałującą na wyobraźnię i emocje odbiorcy tak, żeby słuchacz cały czas nie mógł się doczekać, co będzie dalej. Zostały podkreślone korzyści wynikające z zastosowania storytellingu w biznesie, m.in. budowanie relacji między klientami i marką, usługami i produktami. Storytelling wpływa na wyobraźnię odbiorcy, dzięki czemu historia zostaje zapamiętana na długo, a to pomaga w biznesie, m.in przez pozyskanie inwestorów.odpowiednich współpracowników, klientów czy inwestorów.

Całe spotkanie było prowadzone przez Jakuba Sito – dziennikarza, który wspiera liderów i firmy w rozwoju poprzez procesy strategiczne, szkolenia i coaching medialny. Jakub przybliżył uczestnikom cel oraz możliwości jakie daje udział w spotkaniu poprzez budowanie potencjału i partnerstw oraz podniesienie wiedzy i świadomości na temat znaczenia innowacji dla rozwoju gospodarczego województwa mazowieckiego.

 

Spotkanie przeplatane było aktywnym networkingiem, dzięki czemu uczestnicy poznali się wzajemnie, wymienili się wiedzą oraz nawiązali relacje biznesowe.

Odbiorcy spotkania wysoko ocenili jego wartość, o czym świadczą odpowiedzi uzyskane jeszcze podczas networkingu. Wszyscy ankietowani polecają udział w spotkaniu networkingowym MSODI.