fbpx

Jak zarobić milion na dźwięku suszarki?

Paweł Wojciechowski, były bokser, współtwórca Noble Lashes (e-sklepu z akcesoriami do przedłużania rzęs), autor kanału LULANKO z usypiającymi dźwiękami, podczas webinaru z cyklu Wake Up Your Business zdradził kulisy sukcesu na YouTube. Z Pawłem rozmawia Adrian Migoń, prezes fundacji Youth Business Poland i koordynator Wake Up Your Business, programu wsparcia dla przedsiębiorców dotkniętych kryzysem COVID-19.

Adrian Migoń: Pawle, jesteś właścicielem najpopularniejszej w Europie marki związanej z przedłużaniem rzęs. Dodatkowo tworzysz na YouTube filmy, które zarabiają i to niebagatelne sumy, ponieważ kwota zdobyta na reklamach to już ponad milion złotych! Jak to się zaczęło? Skąd taki pomysł na biznes?
Paweł Wojciechowski: Z ciekawości i niespokojnego ducha – odpowiada z uśmiechem. Zawsze lubiłem sprawdzać, co może mieć potencjał. W branżę beauty wszedłem, zupełnie nie znając się na tym, ale czułem, że to dobry kierunek. LULANKO, czyli kanał z dźwiękami do usypiania dzieci zaczął się od nagrania przeze mnie pierwszego filmu z szumem suszarki. W tamtym czasie nie miałem jeszcze własnych dzieci, a patent z suszarką zauważyłem u kolegi, który tak usypiał swoje pociechy. Spróbowałem i udało się! Teraz prowadzę kilka popularnych kanałów. Jednym z nich jest Bedroom Music oraz ASMR, czyli muzyka budująca romantyczny nastrój. Czasem po komentarzach internautów myślę, że jestem skuteczniejszy w poprawianiu przyrostu naturalnego niż program Rodzina 500 +kończy ze śmiechem.

A.M.: Podczas naszego webinaru z cyklu Wake Up Your Business, do którego zapraszamy ekspertów w różnych dziedzinach, dzieliłeś się konkretnymi radami i sposobami, jak zarabiać na YouTube. Czy w 2020 roku warto w ten sposób zaczynać swój biznes? Czy nie jest za późno?
P.W.: Nigdy nie jest za późno. Jeśli jesteś w stanie poświęcić kilka-kilkanaście miesięcy pracy nad kanałem, to już po roku możesz zobaczyć fajne zarobki. Warto zacząć, to niesamowita przygoda. Dodatkowo żadna branża nie daje takiej możliwości zarobku przy jednocześnie tak niskich kosztach. Zysk na giełdzie zwykle nie przekracza 15%, a na YouTube w kieszeni zostaje nawet 80 % przychodów. Ja zaczynałem swoją karierę z prostym dyktafonem i programem do obróbki dźwięku.

Paweł podczas webinaru rozprawia się z mitami, jakie mogą hamować nowych twórców. Tłumaczy na przykład, dlaczego wcale nie trzeba być znanym, żeby zarabiać na filmach. Opowiada, skąd biorą się widzowie na kanale z małą liczbą subskrybentów. Porusza też temat współdziałania z algorytmem serwisu.

Wsparcie dla biznesu

Webinar Pawła Wojciechowskiego Jak rozbić YouTube i zarobić pierwszy milion jest częścią projektu Wake Up Your Business, prowadzonego przez Youth Business Poland. Można obejrzeć go pod adresem https://wakeup.ybp.org.pl/webinary/ tak jak inne webinary z pierwszej edycji programu. Druga edycja rusza na początku listopada. Oprócz interaktywnych webinarów z ekspertami takimi jak Paweł, przedsiębiorcy mogą otrzymać pomoc na spotkaniach z mentorem. Ekspert przyjrzy się ich firmie i doradzi, jak działać w kryzysie, co więcej można skorzystać z fachowych porad na specjalnej infolinii pod numerem 22 100 20 51. Wśród mentorów i ekspertów są popularni praktycy biznesu, m.in. Karol Banaszkiewicz, Greg Albrecht, Wojciech Bizub, Konrad Zach, Tomasz Niesłuchowski oraz Lech Kaniuk. 

W pierwszej edycji programu bezpłatną pomoc otrzymało ponad 700 firm. Aby skorzystać z konsultacji, wystarczy wypełnić formularz lub zadzwonić na infolinię. Zgłoszenia do indywidualnego mentoringu możliwe są pod adresem https://wakeup.ybp.org.pl/mentoring

Organizatorem projektu jest Youth Business Poland, dzięki wsparciu Google.org. Organizacje partnerskie to: PwC, EksperciPomagaja.pl (wyróżnieni w konkursie Dobroczyńca Roku 2019), Związek Pracodawców Polskich i Hub Hub. Patronat honorowy nad inicjatywą objęło Ministerstwo Rozwoju. Program powstał we współpracy z organizacją Youth Business International i realizowany jest w 34 krajach na świecie.