#Academy_Smolna case study przedsiębiorców

Jak uwierzyć w swoje pomysły i przekształcić je we własny biznes? Jaki kierunek obrać, żeby znaleźć wartość dla klienta i stworzyć produkt, który zachwyci?
Kompleksowe wsparcie młodych osób w rozwoju stabilnych firm.

Uczestnicy #Academy_Smolna już to wiedzą! Osoby, które uczestniczyły w projekcie, dziś dzielą się opinią na temat udziału oraz w jaki sposób było to przydatne dla rozwoju ich firm.
#Academy_Smolna
#Academy_Smolna to projekt realizowany przez Centrum Przedsiębiorczości Smolna i Urząd Miasta Stołecznego Warszawa we współpracy z Youth Business Poland. Projekt skierowany jest do osób, które chcą otworzyć własny firmę lub prowadzą ją nie dłużej niż 3 lata i szukają wsparcia w prowadzeniu biznesu. Rekrutacja trwa do końca września 2017 a o projekcie można dowiedzieć się więcej na stronie: http://ybp.org.pl/academy_smolna-warsztaty/. Udział w projekcie jest bezpłatny. Celem projektu jest pomoc początkującym przedsiębiorcą w rozwoju firm.

Udział w #Academy_Smolna oferuje wsparcie doświadczonych mentorów oraz trzy warsztaty biznesowe z zakresu strategia 2w1, model biznesowy i lean startup oraz marketingu w social media. Dodatkowo, uczestnicy mogą skorzystać z konsultacji prawnych i księgowych, a także wziąć udział w 6-miesięcznym mentoringu biznesowym. Dzięki wsparciu ekspertów rozwój firmy staje się łatwiejszy i bardziej efektywny. Udział w projekcie pozwala na stworzenie i doprecyzowanie modelu biznesowego, przetestowanie pomysłów z potencjalnymi klientami oraz wybór strategii a także nauczenie się jak tworzyć skuteczne kampanie social media, które będą przynosić zysk przy niskich nakładach finansowych.
„(…) projekt bardzo inspirujący i godny polecenia.”
Uczestnicy #Academy_Smolna to ludzie kreatywni i pełni pasji, którzy mają bardzo różnorodne koncepcje biznesów. Wśród nich znalazły się osoby już działające na rynku, szukające wsparcia w rozwoju, a także osoby z pomysłami na nowe biznesy. Poniżej kilka przykładów, jakie koncepcje udało się zrealizować uczestnikom w dotychczasowych edycjach oraz opinie co dał im udział w programie.

1 2

Elwira Kurzajewska
Elwira jest właścicielką wyjątkowego miejsca na mapie Warszawskiej Pragi- Galerii Rzeczy Wyszukanych. Oferta Galerii skierowana jest do ludzi ceniących indywidualizm, oryginalność i wysoką jakość produktów. W klimatycznym lokalu na Ząbkowskiej można nabyć zarówno ubrania twórców z branży modowej, uszytych z doskonałych gatunków materiałów, ze szczególną dbałością o detale, jak i designerskie, ale jednocześnie łączące współczesne trendy z tradycją przedmioty użytkowe. Elwira zapisała się do #Academy_Smolna posiadając już Galerię i pierwszych klientów. Jako początkujący przedsiębiorca, przyszło jej mierzyć się z różnymi wyzwaniami i problemami do rozwiązania.
„Zdobyta wiedza z pewnością posłuży w budowaniu nowego, lepszego modelu zarządzania procesami biznesowymi mojej działalności. Część podpowiedzi i sugestii już wykorzystuję w swoich działaniach a część będę wdrażać wspólnie z mentorem przez kolejne pół roku 🙂 Szkoda ogromna, że nie otrzymałam takiego wsparcia od razu na starcie z działalnością, ponieważ pozwoliło by mi to uniknąć wielu błędów.”

4 3

Grzegorz Pruszko
Grzegorz prowadzi Szkołę Twórczej Nauki Vinci. Jej ideą jest uczenie młodych osób jak uczyć się efektywnie, skutecznie i z przyjemnością. W swojej metodyce Vinci wykorzystuje m. in. mnemotechniki, naukę szybkiego czytania i … żonglowanie. Podczas kursów uczniowie mogą dowiedzieć się również jak przygotować otoczenie aby nauka była efektywna i czym różni się nauka do testów i odpowiedzi ustnych. Szkoła oferuje również kursy dla dorosłych, które rozwijają kreatywność oraz wzmacniają pamięć i koncentrację.
„Jestem bardzo zadowolony ze wszystkich szkoleń 🙂 Każde z nich dotyczyło innego obszaru działania firmy i każde uważam za wartościowe. Dzięki Frankowi zmodyfikowałem już sposób umieszczania reklam na FB i są pierwsze efekty 🙂 Zainspirowany przez Tomka Szczęsnego przeprowadziłem ankietę w szkołach… i zdobyłem nowe kontakty 🙂 Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania z tych szkoleń :)”

56

Zofia Kwiatkowska
Zosia jest uczestniczką ubiegłorocznej edycji projektu. Jej przykład pokazuje, że zmiany zaimplementowane w ubiegłym roku wciąż procentują i przyczyniają się do dalszego rozwoju i zwiększenia popularności jej marki. Warsaw Dog, którego hasłem jest #psiehajfaszyn to modowe akcesoria dla psów. Szelki, smycze i obroże tworzone w unikalnych wzorach, inspirowanych aktualnymi trendami i modą uliczną. Obok bogatej oferty dla czworonogów powstaje również linia akcesoriów dla ludzi, m. in. woreczek na smakołyki czy torboplecak z wymiennym wkładem, które występują w pasujących do siebie wzorach z akcesoriami dla pupili. Nowoczesny dizajn postawiony jest na równi z funkcjonalnością. Produkty tworzone są lokalnie, korzystając z usług polskich dostawców.
„Wsparcie mentora jest nie do przecenienia, jednak zajęcia i warsztaty prowadzone przez specjalistów dostarczyły mi naprawdę dużo nowej wiedzy. Najbardziej inspirujące były dla mnie zajęcia z Tomkiem Szczęsnym – razem wymyślaliśmy nowe funkcjonalności łącząc ze sobą popularne produkty w oparciu o pomysły z jego książki „2 w 1”. Tomek zaproponował też bardzo praktyczne ćwiczenia z obliczenia kosztów pozyskania klienta.”

#Academy_Smolna- skorzystaj ze wsparcia do końca 2017 roku
Szkolenia, mentoring i doradztwo #Academy_Smolna odbywa się już od 2016 roku. Jak do tej pory ze wsparcia skorzystało ponad 200 osób. Obecnie trwa letnia edycja warsztatów. Ponad 9-letnie doświadczenie we wsparciu początkujących przedsiębiorców przez Youth Business Poland pokazuje, że jedną z mocnych stron i wartości, jakie podkreślają uczestnicy, jest właśnie grupa. Na jesieni odbędzie się ostatni cykl szkoleniowy, podczas którego uczestnicy nie tylko nabędą wiedzę i narzędzia, ale poznają ludzi o podobnych celach i marzeniach, nawiążą współpracę i staną się dla siebie pierwszymi odbiorcami usług. Rekrutacja do warsztatów trwa do 30.09.2017. Więcej: http://ybp.org.pl/academy_smolna-warsztaty/