fbpx

Carrefour zainwestował 100 tys. euro w cztery polskie startupy foodtech we współpracy z Fundację Inkubator Technologiczny oraz foodtech.ac.

Globalny rynek roślinnych zamienników ma rosnąć średnio 15,6 proc. rocznie, do 35,5 mld USD w 2027 r., a w Polsce przybywa producentów w tym segmencie (wartość rodzimego rynku przekroczyła w 2020 r. 600 mln zł). Dostrzegła to działająca od 2000 r. międzynarodowa Fundacja Carrefour i po raz pierwszy zainwestowała w polskie foodtechy.

Cztery polskie startupy z obszaru foodtech otrzymały grant od Fundacji Carrefour. Wśród wybranych młodych przedsiębiorstw znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush, a projekt realizowany jest przez Fundację Inkubator Technologiczny wraz z partnerem merytorycznym foodtech.ac.

Startupy otrzymały łącznie 100 tys. euro, które zostaną przeznaczone na rozwój produktu, marketingu, sprzedaży oraz pozyskanie inwestorów.

Wsparcie dla polskich startupów

Międzynarodowa Fundacja Grupy Carrefour co roku wspiera organizacje zajmujące się transformacją żywieniową opartą na współpracy. Instytucja koncentruje się między innymi na walce z wykluczeniem społecznym, zbiórkach żywności, rozwoju gospodarstw rolnych, czy wspieraniu zawodów związanych z gastronomią. W tym roku Fundacja po raz pierwszy wspiera polskie inwestycje w nowe technologie, które mają obniżyć wpływ żywienia na środowisko.

Granty o łącznej wartości 100 tys. EUR otrzymają cztery start-upy: Food Jack, Nielone, Yoush i Venturis HoReCa. Pierwsze dwa oferują zamienniki mięsa (Food Jack wykorzystuje chlebowiec, a Nielone białko soi), trzeci roślinne posiłki gotowe w pięć minut, a czwarty stworzył system KuMin.Sys dla gastronomii pomagający monitorować poziom marnowania jedzenia. Poza kapitałem spółki otrzymają wsparcie ekspertów w rozwoju produktów, nawiązaniu relacji z branżowymi partnerami oraz pozyskaniu inwestorów. 

Będzie wsparcie dla foodtechów

Carrefour od lat prowadzi szeroki zakres działań, by stać się globalnym liderem transformacji żywieniowej, oferując klientom zdrowe, zbilansowane i zrównoważone rozwiązania z zakresu produkcji i konsumpcji jedzenia. Dążenie do innowacji wpisuje się w nasze DNA, więc tym bardziej nas cieszy, że Fundacja Carrefour wspiera przyszłościowe inicjatywy na naszym rynku. Za decyzją stoi nie tylko potrzeba odpowiedzi na wyzwania przyszłości, lecz także chęć odpowiedzi na oczekiwania coraz więcej ludzi, którzy szukają zdrowych produktów i usług przygotowanych w odpowiedzialny sposób. Bardzo cieszy nas, że młode polskie firmy współdzielą tę wizję i oferują oryginalne, perspektywiczne rozwiązania. To inspirujące, że cztery wybrane startupy reprezentują różne podejścia, które mogą odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. Dzięki temu będziemy mogli sprawniej osiągnąć wspólny cel – ułatwienie polskim konsumentom jedzenia mądrze – mówi Justyna Orzeł, wiceprezes zarządu, sekretarz generalny i dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska.

Gdyby cały świat konsumował w takim tempie, w jakim robią to mieszkańcy Unii Europejskiej, potrzebowalibyśmy dwóch dodatkowych planet, aby zaspokoić wszystkie potrzeby. Inwestycje w projekty i startupy odpowiedzialne społecznie sprawiają, że mamy szanse w realny sposób wpływać na inicjowanie pozytywnej zmiany na świecie. Wspierając przedsiębiorczość w Polsce od 2008 roku widzimy, że co roku coraz więcej młodych osób próbuje rozwiązać problemy środowiskowe tworząc innowacyjne i ekologiczne rozwiązania. Cieszymy się, że fundacja Carrefour dostrzegła tę niszę i wspólnie możemy dać wsparcie 4 wyjątkowym firmom, które mają pozytywny wpływ na środowisko – mówi Adrian Migoń, prezes Fundacji Inkubator Technologiczny.

Foodtech to nie tylko dbanie o nasze zdrowie i środowisko, ale też innowacje, które napędzają biznes. Na całym świecie od kilku lat rośnie świadomość i popyt ze strony konsumentów, a najwięksi gracze z tego sektora mają na amerykańskiej giełdzie kilkumilardową kapitalizację. Naszym celem jest łączenie najlepszych startupów foodtechowych z zaangażowanymi mentorami, potencjalnymi partnerami i inwestorami. Cieszymy się, że Carrefour podąża za najnowszymi trendami i potrzebami klientów. Wierzymy, że to dopiero początek, potencjał sektora foodtech jest olbrzymi – mówi Piotr Grabowski, współzałożyciel akceleratora foodtech.ac.

Więcej przeczytacie na stronie Carrefour – link