Zastanawiasz się, jak skutecznie rozwijać innowacyjne firmy?
Czy jest złoty środek na zbudowanie zwycięskich zespołów?
Co jest ważne przy wdrażaniu produktów, aby osiągnąć sukces i zdobyć klientów?
W jaki sposób budować partnerstwa i pozyskiwać duże spółki do współpracy?
Na te oraz wiele innych tematów rozmawiali uczestnicy spotkania networkingowego MSODI.
Za nami inspirujące spotkanie networkingowe MSODI Twoja sieć innowacji, które mieliśmy przyjemność zorganizować, a organizatorem jest Województwo Mazowieckie. Hasło, jakie przyświecało temu spotkaniu to BIZNES TO LUDZIE, bo to właśnie MY – ludzie tworzymy firmy i społeczności, a bez nas, żaden biznes by się nie udał.
Uczestnicy mieli okazję posłuchać.
Wywiadu Adrian Migoń z Tomaszem Rudolfem – multiprzedsiębiorcą i założycielem The Heart, który opowiadał o swoich pierwszych biznesowych krokach podczas studiów. Podkreślił, żeby otaczać się i pracować z najlepszymi, brak odpowiednich osób może doprowadzić nawet do upadku firmy. Na własnym przykładzie pokazał, że nie musimy być ekspertami w każdej dziedzinie, ale ważne jest, aby zatrudniać lepszych od siebie i słuchać doświadczonych Mentorów.
Ważną lekcję, jaką Tomasz przekazał uczestnikom jest to, że jeśli chcemy coś osiągnąć i mocno wierzymy w swój pomysł to NIE MOŻEMY SIĘ BAĆ, ale ciągle próbować i nauczyć się “pożyczać zaufanie” – czyli ufać współpracownikom na tyle, aby dać im pełną swobodę i odpowiedzialność w działaniu.
Nieoceniony wkład w spotkanie wniósł także specjalista od profesjonalnego networkingu – ArturSójka.pl – mówca, trener, networker, który podkreślił, że jesteśmy zależni od innych i inni są zależni od nas. Poradził, aby zastanowić się, kim tak naprawdę chcę być i czy otaczam się odpowiednimi osobami – w końcu, jesteśmy w stanie utrzymać tylko 150 relacji. Artur przekazał swoją wiedzę z odrobiną humoru i poparł ją przykładami, dzięki czemu uczestnicy mieli dodatkowe tematy do rozmów w specjalnych pokojach w mniejszym kameralnym gronie.
Z kolei Dorota Rymaszewska – CEO firmy HiPets, zachęciła do zdefiniowania swoich potrzeb dotyczących tego, z jakimi osobami tak naprawdę chcę pracować i budować biznes. Dała kilka cennych rad, jak umiejętnie dopasowywać osobowościowo i kompetencyjnie współpracowników, a także pod kątem ich wartości. Nauczyć się delegować odpowiedzialność i zawsze widzieć człowieka w drugim człowieku, bo ludzie chcą pracować dla managerów, którzy widzą w nich ludzi. Należy zawsze pamiętać, że budowanie zespołu to nie jest event, a proces i tylko dzięki regularnym spotkaniom, wsparciu i trosce o drugiego człowieka tworzymy zgrany i mocny zespół.
Wydarzenie poprowadził Adrian Migoń, który po krótkim wprowadzeniu umożliwił uczestnikom możliwość swobodnych rozmów w specjalnych pokojach.
Uczestnicy spotkania wysoko ocenili jego wartość, o czym świadczą pierwsze komentarze:
“Byłam bardzo zaskoczona, że podczas tego wydarzenia była możliwość interakcji z innymi uczestnikami. Jest to bardzo na plus. W pokojach można było zamienić kilka słów i poznać innych uczestników wydarzenia. Podsumowując: wydarzenie ciekawe, inspirujące, a także pozwalające na poszerzenie wiedzy i przy okazji sieci kontaktów. Czekam na kolejne”.