Maciej Ledzion – absolwent SGH, przedsiębiorca, inwestor, doradca. Kocha ludzi, podróże, sport i książki. Pierwszą firmę –agencję eventową endorfina założył w wieku 24 lat, na początku 2009 roku jako student. Spółka rośnie dwucyfrowo niemal rok do roku a w 2022 osiągnęła poziom 38,5 mln przychodu, co plasuje ją w czołówce polskiej branży eventowej. Firma realizuje ok 150 projektów rocznie w Polsce i innych krajach Europy, zatrudnia obecnie ponad 30 osób, zdobywa rokrocznie szereg nagród branżowych w kraju i za granicą a w 2022 została po raz kolejny wyróżniona tytułem Agencji Eventowej Roku przez wydawnictwo Media&Marketing Polska.
W 2007 roku Maciej zainicjował i przeprowadził transakcję zakupu przez jego spółkę komplementarnej agencji digital marketingowej WebTalk. Firma ta zatrudniała wtedy ok 40 osób i generowała przychód na poziomie ok 7,7 mln PLN a jej usługi skupiały się na obsłudze kanałów social mediowych. W ciągu 5 lat od inwestycji Maciej wraz z wspólnikami doprowadził do 4-krotnego wzrostu biznesu do poziomu 32 mln PLN przychodu (w całym 2022) i zwiększył zatrudnienie do ponad 90 osób, po czym w listopadzie 2022 wyszedł z inwestycji sprzedając swoje udziały. Spółki w grupie Macieja w 2022 łącznie wygenerowały ponad 70 mln przychodu netto i kilka milionów złotych EBITDA.
We wrześniu 2020 zainwestował w budowę agencji specjalizującej się w gaming marketingu (komunikacja dla rynku gier wideo i produktów komplementarnych), po czym wyszedł z inwestycji w maju 2022. Ciągle poszukuje nowych możliwości biznesowych, również po stronie pasywnej. W 2023 roku jako jeden z aniołów biznesu zainwestował w Plenti – platformę odpowiadającą trendowi cyrkularnej ekonomii, służącą do wynajmu i inwestowania w wynajem sprzętu elektronicznego (telefony, drony, AGD, etc.). W latach 2016-2019 był członkiem rady nadzorczej IPF S.A. – spółki z portfela funduszu inwestycyjnego BNP Paribas zajmującej się leasingiem pracowniczym w całej Europie, która generowała w tym okresie ponad 100 mln przychodu rocznie.
Jest przewodniczącym kapituły plebiscytu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Poza bieżącą działalnością swoich firm Maciej od pewnego czasu doradza również przedsiębiorcom, w szczególności w trudnych sytuacjach jak rozstania z wspólnikami, kryzysy w firmach, czy też w ramach podjęcia strategicznych decyzji odnośnie rozwoju przedsiębiorstwa. Angażuje się aktywnie w prace SAR – Stowarzyszenia Branży Reklamowej, gdzie jako członek zespołu roboczego współtworzył „Białą Księgę” standardów przetargowych dla branży. Jest przewodniczącym
kapituły konkursu „50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie” gdzie rok rocznie wspiera najbardziej innowacyjne projekty, ludzi i firmy w ich promocji ale przede wszystkim poznaje szereg ciekawych inicjatyw biznesowych.
Poza standardami czysto biznesowymi równie ważne są dla Macieja standardy ludzkie. Ceni sobie i walczy o inkluzywne, zróżnicowane środowisko i równe szanse oraz wyznaczenie benchmarków kultury pracy. Aktywnie wspiera organizacje charytatywne, sam organizuje i angażuje się w zrzutki.